stedenkamp jeugdVoor het tweede jaar op rij heeft het junioren team van Bowling Vereniging Tilburg het kampioenschap Stedenontmoeting Jeugd 2017 op haar naam geschreven.

In Claus Bowling te Hoofddorp zijn zaterdag 27 mei de landelijke finales gespeeld van de Stedenontmoeting Jeugd 2017. In het nieuwe Baker Format werd het een dag met veel spanning, beleving en emotie.

In de kwartfinale series speelden alle teams 8 games, waaronder de geplaatste aspiranten- en junioren teams uit Tilburg. De top 4 per leeftijdsklasse ging vervolgens door naar knock-out finales. De aspiranten kwamen met een 8e plaats te kort, maar de junioren daarentegen niet. Het junioren team wist zich als 2e team te plaatsen en bleef daardoor in de race om de prijzen.

In de knock-out finales werd er gespeeld in een best of two format. Bij twee gewonnen games werd er direct gewonnen en bij een 1-1 stand volgde een one ball roll-off. De junioren uit Tilburg speelde 1-1 gelijk tegen Haarlemmermeer en na een bloedstollende one ball roll-off waren zij de gelukkige en mochten daardoor samen met Middelharnis strijden om het kampioenschap 2017.

In de finale toonde de junioren pure klasse. Middelharnis werd met 2-0 verslagen waarmee de junioren de titel hebben geprolongeerd.

Ook Tilburgs succes buiten de landsgrenzen

Op vrijdag 26 mei zijn in Reims (Frankrijk) de finales van de Youth Euro Trophy gespeeld. Shinya Haest (1e) en gebroeders Ronan en Vince van der Loo (3e) hebben mooie resultaten behaald in hun leeftijdsklasse.

Trots

Zeer knappe prestaties van deze jeugdige bowlers en bowlsters, gefeliciteerd! Ook de coaches (en ouders) een dikke proficiat namens het bestuur.