Op maandag 21 oktober a.s is de tweede stop van de Five Game Challenge. Het patroon is nu bekend: Boardwalk. Dit is een kort, hoogscorend patroon en zal ook gebruikt worden in de ochtendsessie van de 3e Memorial Ronald Dol. Een ideale training dus!

Aanvang is 20.00u en de kosten zijn 20 euro per persoon. Ook als u de eerste stop heeft gemist kunt u gewoon meedoen! Inschrijven kan zoals bekend bij Luc Jansen of Stephan van Bezouw, of via het formulier op deze website. Meer info: klik hier!

flyer2019Op zondag 3 november 2019 wordt voor de derde keer de Memorial Ronald Dol georganiseerd. De inschrijving is inmiddels geopend en ook teams van Bowling Vereniging Tilburg kunnen deelnemen aan dit gezellige evenement.

Wat is de Memorial Ronald Dol? Het is een teamevent in Baker Format. Met een team van vijf personen speelt u bij Baker Format samen één game. Dus de eerste bowler speelt frame 1 en 6, de tweede bowler speelt frame 2 en 7 enz. Op deze wijze worden er in de ochtendsessie 12 games gespeeld op patroon A, en in de middagsessie nog eens 12 games op patroon B. Het team met de hoogste score over de 24 games is winnaar.

De reacties op de eerste (2015) en tweede editie (2018) van de Memorial Ronald Dol waren uitsluitend positief, we hopen dat er ook dit jaar weer veel teams gaan deelnemen, ook uit Tilburg!

Meer info & Inschrijven

Jeneverstad toernooi POWERED BY STORMVan 4 - 11 januari 2020 wordt voor het 2e achtereenvolgende jaar in “Dolfijn | the plays to be” het 9e Jeneverstad on Tour 50+ toernooi gespeeld.

De organisatie nodigt u graag uit om deel te nemen aan dit grootste 50+ toernooi in Nederland. U mag al aan alle 50+ toernooien in 2020 deelnemen als u dit kalenderjaar 49 bent of wordt! Een mooie kans dus voor deze groep om kennis te maken met het 50+ circuit.

We spelen 6 gms Amerikaans, max 2 op een banenpaar. 3 klassementen, t.w. HCP Dames, HCP Heren en Mixed scratch. Er zijn 48 finaleplaatsen.

Uw deelname stellen wij zeer op prijs. Inschrijven kan via de website www.senioropen.nl waar verder alle informatie te vinden is. Ook kunt u daar de deelnemerslijst vinden en de vrije plaatsen. Het zou fijn zijn als de Tilburgse leden zich voor de eerste series melden.

De flyers liggen vanaf 12 oktober in de Bowling. Uiteraard ook van de website te downloaden.
Wij horen graag van U.

Namens de toernooiorganisatie,
Ad van der Jagt.

Op zondag 1 september 2019 kunnen leden van Bowling Vereniging Tilburg deelnemen aan het openingstoernooi. Er is weer gekozen voor een bijzondere formule, namelijk een Best Ball Toernooi!

De opzet is als volgt; er wordt gespeeld met doubles, waarbij het beste frame van de twee spelers telt voor de Best Ball Speler. Bijvoorbeeld: Speler A gooit in de eerste frame een 7-spare, en speler B gooit een misser. Dan telt voor de eerste frame de 7-spare. In frame twee gooit speler A een 9-spare, en speler B gooit een strike. In frame twee telt dan de strike. Op deze wijze wordt de score van de Best Ball Speler samengesteld. Vervolgens komt er nog de handicap bij, deze wordt bepaald door het gemiddelde van de twee spelers.

Lees Meer: Openingstoernooi 2019

sportmanshipgamesSportsmanship Games 2019 – Teams en Bowlers gezocht!

Heb je ook zin om tijdens de Tilburgse Kermis gewoon door te bowlen? Dat komt goed uit!

Dolfijn zal namelijk dit jaar de 25e editie van de Sportsmanship Games organiseren. Dit Engelse toernooi zocht een leuke buitenlandse bestemming voor deze speciale editie en na vele goede verhalen over Tilburg gehoord te hebben is er besloten om dit jaar naar Nederland te komen.