Na een zeer spannend eindslot heeft Kegel Training Center Europe zich bekroond met een derde plaats in de NTL EREdivisie.

Op 20 en 21 mei stonden de finales van de Nationale Trio Leagues 2016-2017 op het programma. Hieronder een korte terugblik van de deelnemende teams uit Tilburg.

NTL EREdivisie

KTCE 2017bKoploper Bowl Easy Heerlen houdt regerend kampioen Ordonnans / Bowling Spijkenisse, na een allesbeslissende laatste rechtstreekse duel (704-675), achter zich en kroont zich tot landskampioen. Voor de andere teams in de kampioenspoule, Kegel Training Center Europe en Chandra Nieuwegein, ging het ook in de laatste onderlinge wedstrijd om met welk team op het twee na hoogste schavot mocht plaatsnemen. Kegel Training Center Europe wist de wedstrijd (710-678) naar zich toe trekken en is daarmee derde van Nederland geworden.

Overige klassen

In de 1e Divisie B zijn KTCE / Goolfy Tilburg en Dolfijn Bowlers op respectievelijk plaats 5 en 6 geëindigd en daarmee hebben zij zich verzekerd van handhaving.

In Klasse 2F was de eindstand vorige maand al bepaald en helaas is team Gebr. Kraan BV op een laatste plaats geëindigd. In dezelfde klasse wist the Dolphins Mix Tilburg zich goed staande te houden met als resultaat een verdienstelijke 5e plaats.

Jeugd Trio League

De acht beste teams van het land, waaronder BV Tilburg 1, hebben in Deventer gestreden om het landskampioenschap. Helaas voor BV Tilburg 1 waren zij net niet goed genoeg (4e) voor het podium. De jeugdleden van Bowling Vereniging Veendam, zijn na een sportieve strijd, landskampioen geworden.