Het hele seizoen strijden jeugdteams in de verschillende regio's in de trio leagues voor het regionale kampioenschap. Dit betekent automatisch plaatsing voor de finale van de Nationale Jeugd Trio League.

Dit seizoen werd de finale georganiseerd in Bowlingcentrum Tiel, op zaterdag 28 mei 2016.

De volgende 7 teams hebben gestreden om de landelijke titel: Emotion Services 1 (BV Heerenveen), Hoogeveen (BV Hoogeveen), Tilburg 1, Tilburg 2 (beide BV Tilburg), Zullen we (Amstelveense BV), Next Generation (BV Schiedam Walvis) en Musis Sacrum 1 (Schiedamse BV Musis Sacrum). Team IJsselgangers (Deventer BV) schitterde door afwezigheid.

Spannende finales

De beide teams van BV Tilburg, het team van Hoogeveen en Next Generation (BV de Walvis) mochten na ronde 1 succesvol te hebben volbracht strijden om het kampioenschap.

De halve finale bleek zeer spannend, want de teams bleken aan elkaar gewaagd. De uiteindelijke finale ging tussen BV Tilburg 1 en het team BV Hoogeveen en de strijd om de 3e plaats moest worden beslecht tussen BV Tilburg 2 en Next Generation.

De top 3 werd:

1. BV Tilburg 1
  2. BV Hoogeveen
  3. Next Generation

BV Tilburg 2 moest helaas genoegen nemen met een 4e plaats, maar desalniettemin een prestatie om trots op te zijn.

Prolongatie

Bestuur-BVT feliciteert jeugdspelers Bart, Mitchel, Teun, Shinya, Joshua en coach Eric Nendels, met het prolongeren van de NJTL titel.