Het demissionair kabinet heeft in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus maatregelen aangekondigd voor de sport, om het aantal contactmomenten en reisbewegingen te beperken. De sinds 28 november 2021 geldende maatregelen blijven tot en met in ieder geval vrijdag 14 januari 2022 van kracht.

De avond-lockdown verlenging betekent dat bowlen tot en met 14 januari enkel is toegestaan tot 17.00 uur. Ook de overige maatregelen van de afgelopen periode blijven van kracht: In alle horeca moet een coronatoegangsbewijs getoond worden, bij huisleagues, toernooien en trainingen zijn geen toeschouwers toegestaan.

Gelukkig is er ook nog iets positiefs te melden. Op zondagochtend 9 januari 2022 organiseert Bowling Vereniging Tilburg een gezellig eindejaarstoernooi voor haar leden. Meer informatie hierover is te vinden op Oliebollentoernooi 2022.