Het is bijna weer zover: Het seizoen begint weer! We hebben er zin in.

Traditiegetrouw starten de competities in de eerste volle week van september. Dit betekent dat we als volgt starten:

• Dinsdag 8 september: Dinsdagavondleague (aanvang 20:30 uur)
  • Woensdag 9 september: Jeugdleague (aanvang 18:30 uur)
  • Donderdag 10 september: Donderdagavondleague (aanvang 20:30 uur).

Klik hier voor de volledige BVT agenda.

Verantwoord bowlen
Per 1 juli is het kabinet voor Nederland van een ‘intelligente lockdown’ naar ‘ruimte met regels’ gegaan. Dit betekent dat er weer mag worden gesport en zijn wedstrijden, trainingen, toernooien en evenementen weer toegestaan, zowel binnen als buiten.

In het kort gelden de volgende basisregels voor iedereen:

• voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;
  • heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • ga direct naar huis wanneer er tijdens het bowlen klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
  • houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het bowlen);
  • vermijd drukte;
  • was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek bowlingcentrum;
  • schud geen handen;
  • houd je aan de veiligheid- en hygiëneregels regels van het bowlingcentrum.

De regel is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt. Maar voor de sportsector is een uitzondering gemaakt om in de sport en spelsituaties waar dit niet mogelijk is de 1,5 meter afstand tijdelijk/zo kort mogelijk los te laten. Wij vragen iedereen om zorgvuldig met het opvolgen van de regels om te gaan, zodat we veilig maar vooral met plezier onze geliefde bowlingsport kunnen blijven beoefenen.

Algemene ledenvergadering
De landelijke en of lokale maatregelen in strijd tegen het coronavirus hebben (mogelijk) effect op het beoefenen van onze sport. Zolang het coronavirus onder controle blijft, komt er stap voor stap meer ruimte. maar het tegenovergestelde ligt ook op de loer gezien het aantal bewezen besmettingen van de laatste weken.

We begrijpen dat je zich misschien zorgen maakt en/of vragen hebt over de seizoensstart. Zo ja dan nodigen we je van harte uit tot het bijwonen van de algemene ledenvergadering van de Bowling Vereniging Tilburg. Deze vergadering zal worden gehouden op woensdag 26 augustus 2020, Dolfijn l the plays to be Ringbaan Oost 2A, 5013 CA Tilburg. Aanvangstijd 20:00 uur.