Als ingelogde gebruiker heeft u toegang tot afgeschermde info op deze website.

Binnenkort bij BVT

eyc2017Van 8 t/m 17 april werd in Heldinki het EK Jeugd gehouden. Maar liefst vier BVT leden waren op dit EK aktief; Bart van Beers en Ronan van der Loo waren 50% van het Nederlandse herenteam, en Jord van Weeren was hun coach. Namens de Belgische Federatie was Shinya Haest van de partij.

Op maandag werden de Doubles gespeeld bij de jongens en dit leverde gelijk al een zilveren medaille op voor Brent de Ruiter en Ronan van der Loo. Met slechts vier pins werd verloren van Oekraine. Het andere Nederlandse Dubbel (Bart van Beers en Mike Bergmann) eindigde op de vijfde plaats.

Belgium

Op dinsdag was er een grote verrassing met het Belgische Double dat bij de meisjes het goud wist te veroveren. BVT-lid Shinya Haest en Jolien Thijs wonnen in de halve finale van Zweden en in de finale van Noorwegen.

Op de foto v.l.n.r.: Melissa Vallons (coach), Jolien Thijs en Shinya Haest.

Het teamevent bracht niet het resultaat voor het Nederlands team dat na de dubbels verwacht werd. Gezien de scores in het eerste event zou een top 4 klassering mogelijk moeten zijn. Helaas vielen de scores op dag 1 van het teamevent wat tegen met een 10e plaats tot gevolg, waardoor er op de tweede dag een flinke inhaalslag moest komen. Die kwam er ook, echter het was net niet voldoende voor een medaille. Nederland klom nog naar de zesde plek, op slechts 43 pins van een medaille. Uitblinker in het team was 'onze' Ronan van der Loo met een score van 1.369 (gem 225,8).

ronan eycHet laatste reguliere onderdeel van de EK Jeugd was het Single Event. Bij Nederland miste Brent de Ruiter op 2 pins de finale, Ronan speelde een goede serie met 1.277 maar kon zich met deze score niet melden aan de top van het klassement. Voor de All Events deed hij echter weer goede zaken, een plaats in de top 8 was veiliggesteld. Bart had het wederom moeilijk, in de afzonderlijke events geen slechte scores maar alles bij elkaar net niet genoeg om de top 24 van de All Events te halen.

Bij de meisjes kwam Shinya net te kort voor de top 4 van het Single Event maar ook zij plaatste zich met haar score eenvouding bij de top 8 voor de All Events. Hierdoor verdiende ze een bye voor Step 1 van de Masters en mocht gelijk starten in Step 2. De Engelse Isabel Allen was in twee games te sterk voor Shinya die hiermee toch terug kan kijken op een geslaagd EK.

Ronan had ook een bye voor Step 1 en mocht het in Step 2 opnemen tegen de Slovaak Roman Karlík. De eerste game was nog voor Ronan, maar de twee volgende games was de Slovaak te sterk. Ook Ronan mag trots zijn op een goed gespeeld EK, een EK dat nog een mooi sluitstuk kreeg voor het Nederlandse team. Denise Blankenzee behaalde goud bij de Masters.

Klik hier voor de officiële website van de EYC2017